Wat zijn we toch heerlijk verwend tegenwoordig. Ondanks de recessie blijven we spullen kopen die we niet echt nodig hebben en dat doen we steeds meer online. Ik heb mij er aan gewaagd en mijn ervaringen waren heel verschillend. Van de H&M werd ik knettergek, Hema bezorgde mijn servies zonder schade en de pakjes van Zalando waren hemels.
In Nederland zijn grofweg vijftien fashion websites te onderscheiden die regelmatig worden bezocht. Enkele websites die in dit rijtje thuis horen zijn: Wehkamp, Zalando, H&M, Esprit, V&D en de Bijenkorf. (Bron: Frank Watching) Ik heb er een paar getest.
In de stad vond ik perfecte bruine laarsjes, maar uitverkocht in mijn maat. Na wat googlen kwam ik uit bij Wehkamp. Een pakje thuisbezorgen kost €5,95 en afhalen €4,95. Het DHL Servicepoint bleek een filiaal van de Videoland te zijn, dus ruime openingstijden en om de hoek! De laarsjes vielen klein uit en een maat groter werd een dag later bezorgd, super! Het retouren ging redelijk soepel, zonder kosten bij Videoland. Jammer genoeg werden de kosten voor retourzenden verrekend met het bedrag dat ik teruggestort zou krijgen. Mijn perfecte laarsjes had ik in huis, maar in totaal was ik €14,85 kwijt aan verzendkosten.
Een echte uitkomst vind ik de webshop Zalando. De reclames vind ik mateloos irritant, maar voor een nieuwe outfit bezocht ik toch de site. Je kunt zoeken op categorie, kleur, merk, maat en prijs en dit kun je opslaan in je persoonlijke verlanglijst.
Van de artikelen die ik in de stad kon zien en passen maakte ik een foto om zo efficiënt te kunnen winkelen. Een leuk vestje met stippen dat niet in Groningen te krijgen was heb ik besteld en nog twee dingen erbij. Het pakketje werd twee dagen later gratis thuisbezorgd! Retouren gaat makkelijk: je vinkt de retours aan, print de retourbon en plakt deze op het pakje. Je levert het pakje weer in bij een postkantoor voor de gratis retourzending, ideaal! Een ander leuk bijkomend voordeel is dat je bij Zalando ook nog 100 dagen retourrecht hebt. Dus als je aankoop na een maand of twee nog met het kaartjes eraan in de kast hangt kan hij alsnog retour, nooit meer een miskoop!
Mijn slechtste ervaring was met H&M. In New York vond ik een perfecte blouse die overal was uitverkocht in mijn maat. Na wat heen en weer mailen met mijn moeder had zij hem voor mij besteld via de webshop. De levertijd ging van een paar dagen naar ruim een maand.
Ik kreeg code voor 25% korting op een artikel naar keuze. In de stad zocht ik een mooi colbert uit voor mijn vriend en bestelde deze online met de korting. Ook hiervoor werd de levertijd steeds verlengd en gelukkig was hij er net op tijd voor kerst. Het jurkje dat ik voor mijzelf erbij had besteld bleek geen succes. Retouren koste €1,- extra, maar terugbrengen in de winkel koste niets. In de winkel kreeg ik een tegoedkaart in mijn handen gedrukt in plaats van €39,95. Gelukkig vermelden ze dit tegenwoordig wel duidelijk op de brief. Ik besloot nog eens achter mijn blouse aan te bellen en volgens H&M was deze bezorgd bij mijn buren. Die wisten van niks. De Hennes zou een onderzoek instellen, bood korting op een sjaal en zou een nieuwe blouse toesturen. De blouse bleek niet meer leverbaar en van dat onderzoek heb ik nooit iets gehoord. Ik zat opgescheept met een hoop frustratie en geen blouse. Winkelen bij de H&M staat mij nu zo tegen, zelfs in de winkel. Ik kom er alleen als het niet anders kan. En om die stomme tegoedkaart op te maken natuurlijk.
Ondertussen bestel ik af en toe nog op Wehkamp.nl, nooit meer bij H&M en alleen als er korting is bij HEMA. Zalando is mijn favoriet, gratis bezorgen en retouren wie wil dat nou niet?!
In Nederland zijn grofweg vijftien fashion websites te onderscheiden die regelmatig worden bezocht. Enkele websites die in dit rijtje thuis horen zijn: Wehkamp, Zalando, H&M, Esprit, V&D en de Bijenkorf. (Bron: Frank Watching) Ik heb er een paar getest.
In de stad vond ik perfecte bruine laarsjes, maar uitverkocht in mijn maat. Na wat googlen kwam ik uit bij Wehkamp. Een pakje thuisbezorgen kost €5,95 en afhalen €4,95. Het DHL Servicepoint bleek een filiaal van de Videoland te zijn, dus ruime openingstijden en om de hoek! De laarsjes vielen klein uit en een maat groter werd een dag later bezorgd, super! Het retouren ging redelijk soepel, zonder kosten bij Videoland. Jammer genoeg werden de kosten voor retourzenden verrekend met het bedrag dat ik teruggestort zou krijgen. Mijn perfecte laarsjes had ik in huis, maar in totaal was ik €14,85 kwijt aan verzendkosten.
Een echte uitkomst vind ik de webshop Zalando. De reclames vind ik mateloos irritant, maar voor een nieuwe outfit bezocht ik toch de site. Je kunt zoeken op categorie, kleur, merk, maat en prijs en dit kun je opslaan in je persoonlijke verlanglijst.
Van de artikelen die ik in de stad kon zien en passen maakte ik een foto om zo efficiënt te kunnen winkelen. Een leuk vestje met stippen dat niet in Groningen te krijgen was heb ik besteld en nog twee dingen erbij. Het pakketje werd twee dagen later gratis thuisbezorgd! Retouren gaat makkelijk: je vinkt de retours aan, print de retourbon en plakt deze op het pakje. Je levert het pakje weer in bij een postkantoor voor de gratis retourzending, ideaal! Een ander leuk bijkomend voordeel is dat je bij Zalando ook nog 100 dagen retourrecht hebt. Dus als je aankoop na een maand of twee nog met het kaartjes eraan in de kast hangt kan hij alsnog retour, nooit meer een miskoop!
Mijn slechtste ervaring was met H&M. In New York vond ik een perfecte blouse die overal was uitverkocht in mijn maat. Na wat heen en weer mailen met mijn moeder had zij hem voor mij besteld via de webshop. De levertijd ging van een paar dagen naar ruim een maand.
Ik kreeg code voor 25% korting op een artikel naar keuze. In de stad zocht ik een mooi colbert uit voor mijn vriend en bestelde deze online met de korting. Ook hiervoor werd de levertijd steeds verlengd en gelukkig was hij er net op tijd voor kerst. Het jurkje dat ik voor mijzelf erbij had besteld bleek geen succes. Retouren koste €1,- extra, maar terugbrengen in de winkel koste niets. In de winkel kreeg ik een tegoedkaart in mijn handen gedrukt in plaats van €39,95. Gelukkig vermelden ze dit tegenwoordig wel duidelijk op de brief. Ik besloot nog eens achter mijn blouse aan te bellen en volgens H&M was deze bezorgd bij mijn buren. Die wisten van niks. De Hennes zou een onderzoek instellen, bood korting op een sjaal en zou een nieuwe blouse toesturen. De blouse bleek niet meer leverbaar en van dat onderzoek heb ik nooit iets gehoord. Ik zat opgescheept met een hoop frustratie en geen blouse. Winkelen bij de H&M staat mij nu zo tegen, zelfs in de winkel. Ik kom er alleen als het niet anders kan. En om die stomme tegoedkaart op te maken natuurlijk.
Ondertussen bestel ik af en toe nog op Wehkamp.nl, nooit meer bij H&M en alleen als er korting is bij HEMA. Zalando is mijn favoriet, gratis bezorgen en retouren wie wil dat nou niet?!
Gratis verzending en retour is gewoon niet haalbaar! Heeft u ook al gelezen wat er achter de deuren van Zalando gebeurd? http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=9805&p=52482
BeantwoordenVerwijderenDat zijn geen mooie berichten. Bizar dat er geen minimumloon is in Duitsland en dat Polen er voor naar Duitsland komen rijden. Toch heb ik niet echt iets afschuwelijks gezien, zoals jongen kinderen aan de lopende band of dat het er onmenselijk smerig is. Zelf heb ik ook wel rotbaantjes gehad voor minimumloon, want je moet/wilt wat. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat ze gratis verzenden en retouren, maar als consument is het ook wel handig. Hoe slecht dat misschien ook is.
VerwijderenInformatieve .
BeantwoordenVerwijderenEenvoudig kort en to the point je stijl is indrukwekkend.
BeantwoordenVerwijderen