Het valt mij op dat steeds meer bedrijven niet makkelijk te bereiken zijn. Zo ook vandaag bij een bekende winkel die geuren, make-up en verzorgingsproducten verkoopt. Ik kreeg namelijk een enorme lading mails over mijn bestelling van 29 maart 2015.
Mail 1)
Ik reageer op de mail en krijg de auto-reply:
Om uw vraag in behandeling te nemen, hebben wij aanvullende gegevens van u nodig. Wilt u hiervoor ons webformulier invullen? Mogelijk vindt u hier direct antwoord op uw vraag. Ga naar www.naamvandebetreffendewinkel/mailformulier . Na het typen van uw vraag krijgt u mogelijk een aantal antwoorden
gesuggereerd. U kunt er ook voor kiezen om verder te gaan door te
klikken op 'Mailen'.
Mijn vraag staat niet tussen de suggesties, maar is er nergens de mogelijkheid om te mailen. Ook via het kopje contact kom ik in deze eindeloze loop. Als ik het Twitteraccount bekijk zie ik ook alleen reclame en geen klantcontact. De klantenservice is op dit tijdstip gesloten. En bovendien ben is mijn irritatieniveau nu 4 uit 5 en dat is ook niet leuk voor een medewerker klantenservice.
Waarom zou je het zo moeilijk maken om contact op te nemen? Tegenwoordig is het zo makkelijk om je verhaal (of beklag) te delen op social media. Heeft iemand al bedacht om hier Freelancer in te worden? Om bedrijven wakker te schudden en het voor consumenten makkelijker te maken om feedback te geven? Ik denk dat we de wereld nog wel een stukje prettiger kunnen maken.
Mail 1)
- 29 maart: Uw bestelling is aanvaard
- 29 maart: Bevestiging bestelling
- 31 maart: Wij hebben van onze transporteur de bevestiging ontvangen dat uw bestelling onderweg is.
- 1 april: Wij hebben van onze transporteur de bevestiging ontvangen dat uw bestelling is afgeleverd.
- 3 april: Wij hebben van onze transporteur de bevestiging ontvangen dat uw bestelling is afgeleverd bij uw buren
- 3 april bevestiging van de verzending Uw pakje wordt binnen 24 uur, tijdens de leveringsdagen, bezorgd.
Ik reageer op de mail en krijg de auto-reply:
Om uw vraag in behandeling te nemen, hebben wij aanvullende gegevens van u nodig. Wilt u hiervoor ons webformulier invullen? Mogelijk vindt u hier direct antwoord op uw vraag. Ga naar www.naamvandebetreffendewinkel/
Mijn vraag staat niet tussen de suggesties, maar is er nergens de mogelijkheid om te mailen. Ook via het kopje contact kom ik in deze eindeloze loop. Als ik het Twitteraccount bekijk zie ik ook alleen reclame en geen klantcontact. De klantenservice is op dit tijdstip gesloten. En bovendien ben is mijn irritatieniveau nu 4 uit 5 en dat is ook niet leuk voor een medewerker klantenservice.
Waarom zou je het zo moeilijk maken om contact op te nemen? Tegenwoordig is het zo makkelijk om je verhaal (of beklag) te delen op social media. Heeft iemand al bedacht om hier Freelancer in te worden? Om bedrijven wakker te schudden en het voor consumenten makkelijker te maken om feedback te geven? Ik denk dat we de wereld nog wel een stukje prettiger kunnen maken.
Reacties
Een reactie posten