Doorgaan naar hoofdcontent

Klantenservice, of toch niet?

Het valt mij op dat steeds meer bedrijven niet makkelijk te bereiken zijn. Zo ook vandaag bij een bekende winkel die geuren, make-up en verzorgingsproducten verkoopt. Ik kreeg namelijk een enorme lading mails over mijn bestelling van 29 maart 2015. 

Mail 1)
  1. 29 maart: Uw bestelling is aanvaard
  2. 29 maart: Bevestiging bestelling
  3. 31 maart: Wij hebben van onze transporteur de bevestiging ontvangen dat uw bestelling onderweg is.
  4. 1 april: Wij hebben van onze transporteur de bevestiging ontvangen dat uw bestelling is afgeleverd.
  5. 3 april: Wij hebben van onze transporteur de bevestiging ontvangen dat uw bestelling is afgeleverd bij uw buren
  6. 3 april bevestiging van de verzending Uw pakje wordt binnen 24 uur, tijdens de leveringsdagen, bezorgd.
Mijn pakje had ik op 31 maart al opgehaald bij de buren, dankzij het briefje van de postbode. Kortom: teveel mails en de laatste inhoudelijk onjuist. Dit viel mij bij de vorige bestelling ook al op, maar toen liet ik het bij verwijderen van de e-mails. Deze keer besloot ik er een mailtje aan te wagen, om te delen dat ik niet meer e-mails hoef te ontvangen over een bezorging die binnen 24 uur plaatsvindt (die dus al drie dagen geleden de weg naar mijn huis heeft gevonden).

Ik reageer op de mail en krijg de auto-reply:  
Om uw vraag in behandeling te nemen, hebben wij aanvullende gegevens van u nodig. Wilt u hiervoor ons webformulier invullen? Mogelijk vindt u hier direct antwoord op uw vraag. Ga naar www.naamvandebetreffendewinkel/mailformulier. Na het typen van uw vraag krijgt u mogelijk een aantal antwoorden gesuggereerd. U kunt er ook voor kiezen om verder te gaan door te klikken op 'Mailen'.
Mijn vraag staat niet tussen de suggesties, maar is er nergens de mogelijkheid om te mailen. Ook via het kopje contact kom ik in deze eindeloze loop. Als ik het Twitteraccount bekijk zie ik ook alleen reclame en geen klantcontact. De klantenservice is op dit tijdstip gesloten. En bovendien ben is mijn irritatieniveau nu 4 uit 5 en dat is ook niet leuk voor een medewerker klantenservice. 

Waarom zou je het zo moeilijk maken om contact op te nemen? Tegenwoordig is het zo makkelijk om je verhaal (of beklag) te delen op social media. Heeft iemand al bedacht om hier Freelancer in te worden? Om bedrijven wakker te schudden en het voor consumenten makkelijker te maken om feedback te geven? Ik denk dat we de wereld nog wel een stukje prettiger kunnen maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dagdromen

De zonnestralen verwarmen haar gezicht door het raam van de trein.  Er verschijnen blosjes op haar wangen.  In gedachten verzonken kijkt ze uit het raam.  Ze beweegt onbewust haar tong over haar lippen.  En proeft de smaak van man die ze eerder die dag heeft gekust.

Geluk in de liefde

Er borrelt al een tijdje iets in mij dat opgeschreven wil worden. Namelijk dat ik zoveel geluk heb gehad in de liefde. Eerder schreef ik al een ode aan de vriendschap, aan de vrouwen in mijn leven. Een ode aan mijn exen leek dan weer een beetje gek, maar waarom niet? De mannen in mijn leven, de liefdespartners in dit geval, hebben geholpen mij te vormen tot wie ik nu ben. En ook leggen ze de lat voor de mannen die ik tegenkom. En dat hebben ze mij niet heel makkelijk gemaakt ;)  Waar te beginnen? Chronologisch dan maar?  Samenwonen met mijn eerste echte vriendje. Mijn eerste thuis nadat ik uit huis ging. Hij droeg mij op handen en legde mij in de watten. Nam mij mee weekendjes weg. Organiseerde een surprise party voor mijn verjaardag. "Repareerde" de computer voor mijn moeder en dronk koffie met mijn vader. De ideale schoonzoon. De man die ik midden in de nacht mocht wekken uit zijn nare dromen.  Die mij een week bedenktijd gaf toen ik het uitmaakte. Die nog een half leven ee

Let's shower naked!

Deze zomer zwem ik bij het openluchtzwembad De Papiermolen. Daarna ontdoe ik mij graag van het chloorlaagje. Er zijn hier zes douches, twee aan twee, in een u-vorm. Je staat ruim genoeg om elkaar niet te raken, maar ook weer in zo'n kleine ruimte dat je elkaar bewust of onbewust toch wel ziet staan. Waarom is dat relevant? Nou, omdat ik het graag wil hebben over of je nou gaat douchen in je badkleding of bloot.  Wat is hier de etiquette?  Hoe "hoort" het? Hoe doen anderen het? En wat wil ik eigenlijk?   Op een rijtje:  De dames en heren hebben gescheiden kleedkamers en douches. Je staat hier met alleen vrouwen. Oke, soms met een moeder en haar kinderen waar weleens een jongetje tussen zit. Enfin.      Shampoo en zeep is super slecht voor je badkleding, omdat het de stof beschadigd. En zwemkleding maken en afdanken is heftig voor het milieu, dus daar wil je het liefst lang mee doen.  Met een beetje research online vind ik oude artikelen waarin naakt douchen bij de Papiermo